مرکز پخش رنگ ترافیک سرد در تهران

رنگ های ترافیکی  که به منظور نشان گذاری علائم زمینی و مسیرها مورد استفاده قرار می گیرند، عمدتا بر پایه رزین های آکریلیک ترموپلاست و هیدروکربنی آلکید هستند. از جمله خواص بارز رنگ های ترافیکی، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر ضربه و انعطاف پذیری بالای آنهاست. همچنین این دسته از رنگ ها از جنبه درخشش و رنگ، دارای پایداری بالاتری هستند و در شب نیز بازتاب خوبی دارند و به راحتی قابل مشاهده هستند.
رنگ های ترافیک به سه دسته رنگ های ترافیکی سرد، رنگ های ترافیکی گرم و رنگ های ترافیکی چند جزئی تقسیم می شوند. این طبقه بندی بر اساس دمای محلول به هنگام اعمال رنگ و هم چنین نوع ترکیب رنگ و حلال صورت پذیرفته است. بر اساس دمای محلول، رنگ ترافیک سرد به دسته ای از رنگ های ترافیکی اطلاق می شود که نیازی به افزایش دما به هنگام ایجاد محلول و اعمال رنگ ندارد.
مرکز پخش رنگ ترافیک سرد در تهران

بررسی انواع رنگ های ترافیکی

بررسی انواع رنگ های ترافیکی

در بررسی انواع رنگ های ترافیکی، همانطور که اشاره شد، رنگ های ترافیکی به سه دسته سرد، گرم و چند جزئی تقسیم بندی می شود. و هر دسته از رنگ ها نیز بر اساس ترکیب رنگ و حلال به چندین زیر مجموعه و گروه طبقه بندی شده است.

  • رنگ های ترافیکی سرد به پنج گروه: بر پایه رزین کلروکائوچو، رزین آکریلیک ترموپلاست، آکریلیک دو جزئی، اپوکسی دو جزئی و پلی اورتان دو جزئی تقسیم بندی شده است. به دلیل خواص فیزیک و مکانیکی خوب این دسته از رنگ ها، از این دسته در خط کشی های ممتد و منقطع جاده های خارج شهری و داخل شهری استفاده می شود.
  • رنگ های ترافیکی گرم نیز به سه گروه: هیدروکربنی گرم، آلکیدی گرم و اپوکسی گرم طبقه بندی شده است. این دسته از رنگ ها به دلیل سرعت خشک شدن بالا، چسبندگی مناسب و خواص مکانیکی خوب، به منظور خط کشی در بزرگراه ها و جاده های پر رفت و آمد استفاده می شود.
  • رنگ های چند جزئی نیز از اختلاط چندین ماده در یک واکنش گرمازا ایجاد می شود. از آنجایی که مقاومت سایشی این دسته از رنگ ها بالاتری است، برای خط کشی خطوط عابر پیاده کانال های عبوری و کناره های بزرگراه ها و در کل مسیرهایی که سایش بیشتری ر استفاده می شود.

قیمت فروش رنگ ترافیک سرد در بازار تهران

قیمت فروش رنگ ترافیک سرد در بازار تهران

ویژگی ها و خواص رنگ های ترافیکی همچون خواص فیزیکی رنگ (از جمله تیکسوتروپی، سرعت خشک شدن، ماندگاری رنگ، مقاومت در برابر تابش خورشید، مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی) و خواص مکانیکی رنگ (از جمله مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر ضربه)، تعیین کننده قیمت رنگ ترافیکی است. لذا تنوع قیمت فروش رنگ ترافیک سرد در بازار تهران دور از ذهن نیست.
برای اینکه انتخابی صحیح و خریدی مناسب را داشته باشید باید به این نکته توجه نمایید که از مراکز پخش رنگ ترافیکی و نمایندگی هایی خرید نمایید که این خواص را به صورت مستند در اختیارتان بگذارند و استانداردهای لازم را رعایت کرده باشند. برای اطمینان از این موضوع همچنین می توان به سایت تولیدکنندگان رنگ ترافیکی مراجعه نمود و خرید مطمینی را داشت.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما