مقایسه ی سیستم های مختلف مورد استفاده در خط کشی راهها مانند انواع رنگ ترافیکی گرم و سرد مهم است
آنچه در این مقاله میخوانید:
چراکه فهمیدن فرق بین رنگ های خط کشی به مجریان کمک میکند بهترین نوع رنگ بسته به شرایط انتخاب شود.
انواع رنگ ترافیکی سرد
- رنگ پایه حلالی الکیدی هزینه اولیه پایین و دوام کم
- رنگ پایه حلالی کلرو کائوچو نسبت به رنگ پایه ی الکیدی افزایش چسبندگی و انعطاف پذیری و مقاومت شیمیایی بهتر
- رنگ پایه ابی کم دوام از نطر اقتصادی هزینه اولیه معادل الکید و زمان خشک شدن پایین و حداکثر دوام یکسال
- رنگ پایه ی ابی بادام حداقل دوام دوسال قیمت 1.5الی دو برابر قیمت رنگ سرد پایه ی ابی کم دوام
انواع رنگ ترافیکی گرم
- ترموپلاستیک ها (انواع مختلف)
- ترموپلاستیک های هیدروکربنی
- ترموپلاستیک های الکیدی
- اپوکسی
- متیل متاکریلات
- پلی اوره
ترموپلاستیک های گرم(انواع مختلف)
- دوام سه الی چهار ساله را میتواند داشته باشد به شرطی که اجرای بهینه و به جایی داشته باشد.
- برای سطوح برجسته زمانی که مقاومت در برابر برف روبی نیاز باشد ضرورت دارد که سطح روسازی همسان باشد.
- قیمت اجرای ان 4الی 7 برابر هزینه ی رنگ سرد است
- رعایت ایمنی به خاطر استفاده از تجهیزات لازم است.
ترموپلاستیک های هیدروکربنی گرم
- روش اجرای ساده
- مقاومت شیمیایی ضعیف
- شکننده در اثر کاهش دما وحرکت ماشین برف روبی
- اسیب پذیر در مقابل روغن وچربی
ترموپلاستیک های الکیدی
- مقاومت شیمیایی بهتر
- شکننده در دمای پایین و حرکت ماشین برف روب
رنگ خط کشی گرم اپوکسی
- دوام سه الی چهار سال
- اجرای سطحی سریع
- شکننده در دمای پایین و حرکت ماشین برف روب
رنگ ترافیکی گرم متیل متا کلریلات
- دوام سه الی چهار سال
- ایمنی هنگام اجرا
- دو برابر هزینه اپوکسی برای سطوح برجسته
- زمانی که به مقاومت در برابر ماشین برف روب نیاز باشد نباید هم سطح روسازی کار گذاشته شود.
رنگ ترافیکی گرم پلی اوره
- دوام سه الی چهار سال
- مقاومت در برابر اشعه ی u v
- پنج برابر قیمت اپوکسی
- با اختلاط مواد اجرا مشکل می شود
- نیاز به کاتالیزور ایزو سیاناتی
گروه ایمن رنگ تاپ را همراهی کنید .
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.